Olympus E-M1 – Опит за рекорд, Част II

Списание © ФАР 2014 Ник Чалдъков

СЪДЪРЖАНИЕ

 

I I Част – Olympus E-M1 – “Spot” ревю

 Тест VI • Буке – Olympus E-M1 срещу Fuji X-E1
 Тест VII • ISO и шум – Olympus E-M1
 Тест VIII • JPG срещу RAW – Olympus E-M1
 Тест IX • Тест за острота – E-M1 срещу X-E1 срещу XN300
 Тест X • Ефект моаре – Olympus E-M1
 Тест XI • Тест в студио – Olympus E-M1
 Тест XII • “Вълшебната перка на Хари” – JPG – E-M1 срещу X-E1

I I I Част Olympus E-M1 – “Spot” ревю

 Тест XIII • Тестове на улицата – Olympus E-M1 срещу Fuji X-E1
 Тест XIV • Тестове на улицата – Olympus E-M1 срещу Samsung NX300
 Тест XV • Арт филтри – Olympus E-M1

Spot 4 | Оценка 8/10 | Обективи
 “Окото на Кита” – Olympus 45/1.8
 Най-качествените обективи за Olympus E-M1 според DxO

 Галерия

• Заключение и оценки
 Скорост: 8/10
 Ергономия: 9/10
 Изображение: 8/10
 Обективи: 9/10
 Цена: 5/10
 Общо: 7.8

_____________________________________________________________________________

OLYMPUS E-M1 – Опит за рекорд “Spot” ревю, част II

_____________________________________________________________________________

Тест VI БукеOlympus E-M1 срещу Fuji X-E1

 Кадрите са заснети при еднаква бленда за двата обектива, а именно F/5.6. Разликата в букето е очевидна и е в полза на по-голямата матрица на Fuji X-E1.

Olympus F/5.6

Olympus E-M1, F/5.6 | Full size |

Fuji F/5.6

Fuji X-E1, F/5.6 | Full size |

 Да видим сега какви са максималните резултати, които можем да постигнем с двата фотоапарата и техните китови обективи. Заснемаме кадрите при най-отворените бленди на двата обектива. Кой кадър има по-добро буке?

F/2.8

Olympus E-M1, F/2.8 | Full size |

Fuji F/4

Fuji X-E1, F/4 | Full size |

Като че ли няма съществена разлика в кадрите. Малко по-замъглено стои букето на Fuji. По-голямата разлика идва от пропорцията на кадъра, от където имаме усещането за малко по-голяма дълбочина при изображението на Fuji. От друга страна, Olympus се е справил по-добре в случая и има по-точна експонация на кадъра, а от там идва и по-голямо усещане за тонова дълбочина.

Извод: Очевидно букето на Fuji е по-добро при еднакви бленди. Но по-малката матрица на Olympus не е проблем за изява на творческия гений на фотографа, като имаме предвид светлосилните обективи на системата и таланта. С тях фотографът може да заснеме шедьовър.

Тест VII ISO – ШумOlympus E-M1

iso_test

ISO Шум – Olympus E-M1| Full size |

В този тест сравняваме изображението на Olympus E-M1 при различните стойности на ISO с изключен и с включен NR филтър като сме поставили снимките една до друга. При 100 ISO Extended изображението е по-добро от това при 200 ISO Normal. Това говори много добре за софтуера на Olympus, както се вижда от детайлното сравнение по-долу.

NR OFF При 400 ISO изображението е много добро. При 800 ISO се забелязва омекотяване на контура на буквите, но изображението е използваемо. При 1600 ISO изображението е меко и препоръчваме да се използва само в краен случай. При 3200 ISO качеството е ниско и не Ви препоръчваме да го използвате.

NR ON Шумопотискане не е необходимо при 400 и 800 ISO, защото изображението няма шум. (NR филтърът ненужно ще омекоти изображението.) При 1600 ISO, заради NR филтъра изображението губи детайли и се омекотява, но въпреки това, можете да приложите филтъра. При 3200 ISO филтърът върши работа, но това е за сметка на голямо омекотяване и загуба на детайли. Аз не бих снимал при тези стойности на ISO.

Извод: Можете да използвате Olympus E-M1 до 800 ISO без NR филтър. При 1600 и 3200 ISO може да включите NR филтъра. ISO стойностите над 3200 не коментираме, защото са с много ниско качество и са неизползваеми на практика за качествена фотография.

Olympus имат още да работят в тази област. Резултатите са незадоволителни и това е едно от слабите места на камерата. Това е следствие от опита за постигане на рекорд, тоест за постигане на малка матрица с голямо качество.

Тест VIII JPG срещу RAWOlympus E-M1

Olympus E-M1 RAW

Olympus E-M1 RAW | Full size |

Да проверим има ли смисъл да снимаме на RAW с космическия Olympus E-M1? Нека видим сравнението между RAW и JPG в необработен вариант и нашия опит да извлечем максималното от двата файла.

RAW срещу JPG

RAW срещу JPG | Full size |

Необработеният RAW е по-бозав и видимо няма повече детайли от JPG файла. Въпреки по-добрите детайли, цвят и острота в сравнение с необработения RAW, обработеният RAW, поставен рамо до рамо с обработения JPG, не показва значително предимство в качеството. Отговорът на въпроса се крие в личните предпочитания за цвят и излъчване и не толкова в качествата на изображенията, защото и двете са достатъчно добри.

Моите лични предпочитания са за обработения RAW файл поради по-доброто синьо и общото по-благо излъчване на изображението.

Извод: Вие изберете сами на какъв формат да снимате според собствените си нужди и желания. И двата формата са добри, с много малки предимства на RAW в стабилността на файла, както знаем от Тест II “Синьото небе” – файл.

Тест IX Острота E-M1 срещу X-E1 срещу XN300

Да видим как изгледат JPG снимки на трите камери, сложени една до друга, ако сме използвали напълно еднакви студийни условия, статив, еднаква бленда и меки светкавици. Без съмнение Olympus прави най-острото изображение, следван от Samsung NX300 и Fuji X-E1. С обработка на RAW, обаче, остротата и детайлите на изображенията са сходни. Камерите са много близки и сред тях лоша камера няма. Изборът се свежда до вкус и подход в работата.

Тест X • Ефект моаре Olympus E-M1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Olympus E-M1| Full size |

Обектите, които снимахме, не показват проблеми с ефекта моаре и ние сме доволни от махането на филтъра Anti Aliasing пред матрицата на Olympus E-M1, въпреки че imaging-resource.com съобщават за опасност от ефект моаре (вж.) и въпреки че изображението на E-M1 не е по- детайлно от това на Е-М5, както се вижда от това сравнение тук.

Тест XI • Студио Olympus E-M1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Студио – Olympus E-M1| Full size |

Olympus E-M1 не е студиен фотоапарат, но с него могат да се направят прекрасни студийни снимки. В дясно до обектива има бутон за отваряне на блендата и така можете да композирате кадъра, гледайки го достатъчно осветен. Можете да промените мястото на тази функция за Ваше удобство.

Проблемът тук е автоматичният баланс на бялото, който не е точен и затопля изображението. Затова Ви препоръчвам да работите с ръчния баланс на бялото с настройка за светкавица. Повече студийни снимки можете да видите в нашата галерия на Olympus E-M1.

• Тест XII • “Вълшебната перка на Хари”JPG – E-M1 срещу X-E1

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Olympus E-M1, F/8, 1/125 | Full size |

Условия на теста:

 Поставяме различните камери в една и съща прецизно контролирана ситуация на снимане. Целта на теста е да се постигне максимално качество на изображението с всеки фотоапарат. Така сравняваме резултатите от различните камери и коментираме резултата.

 Снимаме в студио, при бленда F/8 и скорост 1/125. Фотоапаратът е на статив и на самоснимачка със забавяне 3 секунди за максимална стабилност.

• Осветлението е от две светкавици с меки бели боксове, разположени от двете страни на картината “Вълшебната перка на Хари”

Опитваме се да постигнем максималното с двата фотоапарата при бленда F/8 и скорост 1/125 в студийни условия, с меки светкавични боксове. Снимаме с Olympus E-M1 при стойност на Sharp по подразбиране 0, защото Е-М1 по принцип има добра острота на изображението.

Изображението на Fuji в JPG формат е известно със своята мекота и ние даваме Sharp +2 в камерата. Резултатът е, че получаваме две сходни по острота и детайли изображения. Но изображението на Fuji е малко по-меко. Тук Olympus E-M1 се справя по-добре! Поздравления за Olympus! И двете изображения са достатъчно добри.

“Вълшебната перка на Хари”RAW – JPG E-M1 срещу X-E1

Сравняваме RAW, за да разберем как по-точно работят матриците на двата фотоапарата. Резултатът е същият – изображението на Fuji си остава по-меко, дори и при необработен RAW файл.

След обработка с 50% Sharpen в Camera RAW на Photoshop изображението на Fuji изведнъж разкрива възможностите си. Остротата се подобрява и достига остротата на Olympus при същите стойности на филтъра Sharpen (50%), но поради по-голямата матрица на Fuji и характерния й арт цвят (заради който Fuji е религия), неговото изображение изглежда по-добре. Fuji има по-приятно и наситено излъчване. Има любов, която идва от високото качество на файла, който позволява обработка в голям диапазон.

Вълшебната перка на Хари” – RAW – JPG E-M1 срещу NX300

Резултатът е съпоставим с малко предимство в остротата на Olympus. Samsung не отстъпва, обаче, с приятното си и детайлно изображение.

Продължение…

I I I Част – Olympus E-M1 – “Spot” ревю

 Тест XIII • Тестове на улицата – Olympus E-M1 срещу Fuji X-E1
 Тест XIV • Тестове на улицата – Olympus E-M1 срещу Samsung NX300
 Тест XV • Арт филтри – Olympus E-M1

Spot 4 | Оценка 8/10 | Обективи
 “Окото на Кита” – Olympus 45/1.8
 Най-качествените обективи за Olympus E-M1 според DxO

• Галерия

• Заключение и оценки
• Скорост: 8/10
 Ергономия: 9/10
 Изображение: 8/10
 Обективи: 9/10
 Цена: 5/10
 Общо: 7.8

OLYMPUS E-M1 – Опит за рекорд “Spot” ревю, част II | посетена:

Вашият коментар