Избор на фотоапарат, Част II

Списание © ФАР 2013 Ник Чалдъков

 

Olympus E-M1 vs. Sony A7 vs. Fuji X-E2

Безогледални фотоапарати – сравнителен анализ – I I ЧАСТ

Отминава ерата на големите, бързи качествени DSLR фотоапарати, защото вече има малки, бързи и качествени фотоапарати и доста професионалисти работят с тях. Все още не толкова бързи и не толкова качествени, но много доближаващи се, а в много случаи разликите нямат значение. Има снимки, за който тези разлики са големи и важни, но това е все по-рядко. Тук ние говорим за тенденции… Защо не се интересуваме от DSLR фотоапарати? Прочетете тук: Mirrorless vs DSLR

_____________________________________________________________________________

Fujifilm X100S 

Ревю: Fujifilm X100S

_____________________________________________________________________________

fujifilm-x100s

 „Уникалният цвят“ на Fujifilm!*  Бавен автофокус Една много интересна камера с хибриден визьор, уникален цвят и отлична ретро изработка. Новият модел “S” фокусира по-бързо – 0,20 сек на дневна светлина, но при слаба светлина е бавен – 0,90 сек. Това е фотоапарат за улична, пейзажна – травел и арт фотография с твърд обектив 35 mm f/2. Fuji X100S прави 4.8 кадъра в секунда реално според pcmag.com

Shutter lag
Силна светлина
0.32 сек
0,20 сек
Слаба светлина
 
0,90 сек
Старт – снимка
1,90 сек
1,30 сек
5 кадъра/сек
 
4,8 к/с
Разделителна способност по средата на кадъра: f/2 – 2279 LW/PH f/8 – 2719 LW/PH
Разделителна способност в края на кадъра: f/2 – 1249 LW/PH f/2,8 – 1533 LW/PH
f/4 – 1869 LW/PH – тук камерата достига нужния минимум за добро качество на изображението. На практика камерата е използваема след f/4 на дневна светлина и само за статични снимки на слаба светлина поради бавния автофокус тогава.
Извод: (към 6.11.2013 г.) Този фотоапарат си заслужава ако харесвате „уникалния цвят“ на Fujifilm X100S и искате да снимате улична или арт фотография.

Интересни линкове: Fredrik Averpil The Fuji X100S – Compared to the X100 _____________________________________________________________________________

Fujifilm X-E2

Ревю: Fujifilm X-E2

_____________________________________________________________________________

Fujifilm e „религия“…!  „Уникалният цвят“ на Fujifilm!*  Качествено изображение!  Отличен файл!  Слаба ергономия  Липсва му една идея острота Все още няма точен тест на Fujifilm X-E2, но колеги, който са го ползвали, споменават че е по-бавен от Olympus OM-D E-M1. Едно много интересно ревю на известния фотограф Ming Thein за този уникален фотоапарат.

Shutter lag
Силна светлина
не е тестван
0,30 сек
не е тестван
Слаба светлина
не е тестван
2,00 сек
не е тестван
Старт – снимка
не е тестван
1,20 сек
не е тестван
7 кадъра/сек
не е тестван
4,80 к/с
не е тестван

(+) Положителни страни: + Специфичен арт цвят, подобен на Fujifilm X100S – Само заради това си заслужава да купите този фотоапарат. +/Обективът Fuji XF 18-55 mm f/2.8-4 (slrgear.com ревю) има по-малко артефакти от Olympus 12-40 mm f/2.8 но е една идея по-мек от него. За срвавнение: Fuji 18-55 f/2.8-4 и Olympus 12-40 f/2.8 от slrgear.com сравнителни снимки. Разликите са малки но общото усещане е че Fuji е по-добрия обектив.  +/ Обективът Fujifilm XF 60 mm f/2.4 R Macro (slrgear.com ревю) има отлично качество! По-добро от Olympus Macro 60 mm f/2 (slrgear.com ревю) но много по-бавен автофокус.  /+ Обективите на Carl Zeiss за X-E2:

/+ Carl Zeiss 32mm f/1.8 Touit – DxOMark Score 22 (равен на обектива на Olympus. Nай-острият обектив на системата, ) Ревю Carl Zeiss 12mm f/2.8 Touit – DxOMark Score 12 (по-малко от обектива на Olympus. По-мек от обектива на Fuji 14 mm f/2.8) Ревю
Carl Zeiss има по-добър микро контраст, но винаги има нещо в тези обективи, заради което те не струват толкова, за колкото ги продава Carl Zeiss. /+ Обективите на Fujifilm за X-E2:  /+ Fujifilm XF 14 mm f/2.8 R (slrgear.com ревюНово (16.11.2013): Fuji 14 mm f/2.8 е по-остър от Carl Zeiss 12mm f/2.8 Сравнителни снимки: Fuji 14mm f/2.8 vs. Zeiss 12mm f/2.8  Сравнително ревю: Zeiss Touit 12mm f/2.8 vs Fujinon 14mm f/2.8 R

/+ Fujifilm Fujinon XF 23 mm f/1.4 R Най-използвания обектив, най-новия и най-добрия на Fujifilm. Това е вариантът, ако сте на Fujifilm. Но и той е без онази една идея до отличното качество. Интересни линкове: Fuji XF 23mm f/1.4  vs. X100s и fujifilm.com sample images – гледам новите снимки, гледам… и отново не достига една идея острота, въпреки че обектива е по-добър от другите на Fuji. Ново (16.11.2013): Най-новите снимки и ревюта са по-обнадеждаващи: Fujifilm XF 23mm F1.4 R Review Има шанс този обектив да промени мнението ми за остротата и микро контраста на FujifilmНово (28.11.2013): Fujifilm XF Fujinon 23mm f/1.4 R Lens Review От ревюто се разбира, че този обектив работи с отлична острота от f/2,8 до f/8. Аз бих казал: Fujinon 23mm f/1.4 се доближава най-много до контраста на Carl Zeiss но има още малко докато достигне остротата на Zeiss. Fuji XF 23mm f/1.4 R MTF:

 666-Fujifilm-Fujinon-23mm-f1-4-R-lens-4_1383318934
Fuji XF 23mm f/1.4 R MTF © ephotozine.com

Извод: Fuji 23mm f/1.4 е по-добър в сравнение с Fuji 18-55mm f/2.8-4 MTF:

666-fujinon-xf-18-55mm-r-lm-ois-lens-5_1353425533
Fuji XF 18-55mm (35mm) MTF f/2.8-4 © ephotozine.com

Аз бих казал: Чак сега обективът на Fujifilm става достатъчно добър! Разликата с Zeiss може да се нарече пренебрежително малка. Една тестова снимка от ephotozine.com потвърждаваща казаното:

XF 23mm f/1.4 R © ephotozine.com | 1/250 sec | f/8.0 | 23.0 mm | ISO 200

(Отрицателни страни: обективите на Fujifilm са много близко до отлични но никога не го достигат. Липсва им острота и една идея острота и микро контраст. (Изключение прави Fujifilm XF 23mm f/1.4 R.) с обективите на Carl Zeiss Fuji също не достига тази една идея острота, въпреки че микро контраста е по-добър но не достатъчен. Проблема е в матрицата на Fuji.

Личен опит с Fuji X-Е1:

*Характерния арт цвят“ на Fuji X-Е1Погледнете принтовете от последната ми изложба „Обиколката на Монблан ‘2013 г.“ и ми кажете: Има ли разлика между фотографиите, заснети с Fuji X-Е1 и тези, направени с Panasonic GF 1? В изложбената зала опитни фотографи от Варна не можаха да открият разлика. От „онзи характерен арт цвят“ на Fuji нищо не остава на принта. Поради недостатъчния микро контраст на матрицата се налага завишаване на контраста във Photoshop и след балансиране на цветовете до естествени изчезва характерния цвят на Fuji. Ергономията на Fuji X-Е1 (същата е и на Fuji X-Е2) е много слаба. Фотоапаратът не е удобен за работа с една ръка, има естетическо излъчване, но не е практичен. Хващането му е нестабилно и го усещам като нещо чуждо в ръката ми. В това отношение Olympus E-M 1 и Sony A7/R са по-добри.  Обобщение:  Скорост на автофокуса – не по-бърза от Olympus и Sony.– Лоша ергономия.– Недостатъчно остро изображение, дори с обективи на Carl Zeiss – проблемът е в матрицата, не е в обективите.– Характерният цвят на Fuji е мит, както се разбира от примера по-горе.+ Качествено изображение но без една идея острота. + Отличен файл. Но не по-добър от файла на Sony A7/R. Извод: (към 6.11.2013 г.) Fujifilm e „религия“…! Така аз оставям Fuji и ако все пак искам онзи характерен арт цвят, купувам Fuji X100SНо той ми се вижда малко голям и се насочвам към Sony с Carl Zeiss. Fuji за мен си остава „религия“. Ако Ви харесва това, което прави – вярвате в него и го купувате. Ако не сте религиозни, разглеждате какво друго има на пазара… Ново (26.11.2013 г.): Днес излезе първото сериозно ревю на Fujifilm X-E2 от ephotozine.com. Там има две много добри новини за X-E1. Скоростта на автофокуса е от 0,15 сек до 0,175 сек, т.е. подобна на Olympus E-M1 (0,14 сек) 2. Има подобрение в остротата на изображението в сравнение с Fujifilm X-E1. Това е много важно защото сега Fujifilm намалява липсата на онази една идея острота. С колко…?!? Ще разберем скоро… Има опасност и аз да стана религиозен:) Да поздравим Fujifilm! Ново (27.11.2013): Ново ревю Fujifilm X-E2 review: A little faster, more streamlined – нови данни за фокуса: 0.40 сек… ? Къде е истината? Ще разберем скоро!

XE2_AF
Истина ли е…? И да е истина Fuji X-E2 има по-бавен фокус от Olympus…

Интересни линкове за Fujifilm X-E2: reviews.cnet.com Fujifilm X-E2 review: A little faster, more streamlined ephotozine.com Fujifilm X-E2 Review whatdigitalcamera.com Fujifilm X-E2 Review imaging-resource.com  Fujifilm X-E2 review (очаквайте скоро) dpreview.com Fujifilm X-E2 first impressions m43blog.com  New reviews of Fuji X-E2 (скоростта на фокуса е достатъчна но не по-бърза от Olympus E-M1)

Rico Pfirstinger Fujifilm X-E2 samples images (цял размер)
fujirumors.com First Look: Fuji X-E2
reviews.cnet Fuji X-M1 vs. Fuji X-E1 vs. Olympus PEN E-P5 vs. Sony NEX-6 (скорост на снимане в сек)
photographylife.com Fuji X-E1 vs X-E2 confessionsxl.com First Impressions of the Fuji X-E2 (с X-E2 можете да снимате футбол – подобрение на аутофокуса…!)
aboutphotography-tomgrill.blogspot.it Fuji X-E2 – Hands on review

Алтернативни мнения за Fujifilm X-E2: dpreview forums (23.9.2013) Why I sold my Fuji X-Pro 1? Защо продадох моето X-Pro 1? oscarsson.dk You think Fuji X-Pro1 has slow or bad Autofocus, No it hasn’t, you just have to learn how to shoot with it properly! fujixfiles.blogspot.com Fuji X-Pro 1 AF (Autofocus) speed and accuracy – Review and tips bjornmoerman FUJIFILM X-E2: NEW ZEALAND TEST-DRIVE & FLIGHT admiringlight.com Review: Fujifilm X-E2 _____________________________________________________________________________

Sony A7 / A7R

Ревю: Sony A7/R

_____________________________________________________________________________

sony-alpha-7r

„Несменяема“ оптика!  Голяма острота!  Много детайли! • Малко обективи • Бавен автофокус

Все още не разполагам с тестове, но колеги, който са го ползвали споменават че е по-бавен от Olympus E M1. Например Steve Huff.
Shutter lag A7
Силна светлина
не е тестван
0.05 сек
Слаба светлина
не е тестван
0.7 сек
Старт – снимка
не е тестван
1.7 сек
5 кадъра/сек
не е тестван
5 к/сек
(+) Положителни страни: + много детайли и голяма острота на изображението
+ цвят близък до фотоапаратите на Лайка 
+ едно истински студено и точно черно
+ отличен контраст в съчетание с много полутонове
+ Sony Sonnar T FE 35mm F2.8 ZA. Ревю
+ Sony Sonnar T FE 55 mm F2.8 ZA. Ревю (-) Отрицателни страни:

само два обектива за сега – малка светлосила на обективите F2.8 Добре е да е F1.7. По-голям размер на обективите от тези на  Olympus OM-D E-M1.

автофокусът е по-бавен от този на Olympus E-M1.
няма IS (имидж стабилизация) в тялото.
sony_lens
Обективите на Sony от днес до 2015
Има много въпроси при Sony… Най-добрият вариант за сега е: Sony A7 + Sony Sonnar T FE 35mm F2.8 ZA, но това е все едно да си купите камера с твърд обектив, като Fujifilm X100S. Да, но тук има шанс за ъпгрейд, ако Sony направят нови добри обективи…? Ново (17.11.2013) Cameralabs Sony A7r review – първия сериозен източник доказващ моето мнение за скоростта на автофокуса на Sony – за съжаление фокуса е прекалено бавен за толкова скъпа камера FF. Ето и цитат от ревюто: „But in my tests so far I’d say autofocus is the most disappointing aspect of the A7r. It’s a little quicker than, say, most older Canon or Nikon DSLRs in Live View, but compared to the EOS 70D or most mirrorless cameras, it feels slow and lacking in confidence. I had an Olympus OMD EM5 with me while testing the A7r and A7 and in Single AF mode it would lock onto subjects almost instantly, and also operated more confidently in lower light too. The latest Panasonic mirrorless cameras are even better still in low light, confidently focusing in much dimmer conditions down to -3EV. Now to be fair, they have smaller sensors with lower resolutions and lenses with larger inherent depth-of-fields which all make focusing much easier than a 36 Megapixel full-framer – but when you’re taking photos of a subject in less than perfect conditions you don’t really care about the format, only the response and result.“ С това Sony напуска състезанието. Fuji се връща благодарение на новия си обектив Fujinon XF 23 mm f/1.4 R. Но по-лошата ергономия може да доведе до отпадането му пред моментния фаворит Olympus E-M1!

Интересни линкове за Sony A7: DXOmark.com Sony Alpha 7R review (рейтинг 95 = Nikon D800E – 96) pcmag.com Sony Alpha 7 Review pcmag.com Sony Alpha 7Р Review

pcmag.com Sony Carl Zeiss Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA imaging-resource.com  Sony A7 Review (очаквайте скоро)
photographylife.com Sony A7 vs A7R photographylife.com Benefits of a High Resolution Sensor
Steve Huff The Sony A7 Corner – All things A7! cameralabs Sony Alpha A7r sample images digitalcamerareview.com Sony a7 Sample Image Gallery Алтернативни мнения за Sony A7/R:
soundimageplus.blogspot.it Reasons NOT to buy a Sony A7R

 

Скоростта на фокуса на Sony A7R

Изключително бавен автофокус – 0.359 сек… ново: www.imaging-resource.com автофокус тест

SONY A7R – Shutter Response (Lag Time)
Full Autofocus, Single-area AF mode
0.359 second
Time from fully pressing shutter button to image capture, with the lens already at the proper focal distance setting. (AF timing performed with the Zeiss Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA lens.)
Full Autofocus, Multi-area AF mode
0.362 second
Time from fully pressing shutter button to image capture, with the lens already at the proper focal distance setting.
Manual Focus
0.261 second
For most cameras, shutter lag is less in manual focus than autofocus, but usually not as fast as when the camera is „prefocused“.
Prefocused
0.163 second
Time to capture, after half-pressing and holding shutter button.

 

Motion blur

Olympus OM-D E-M1 vs. Sony Alpha 7 Motion blur – замъгляване  предизвикано от движение. Кой фотоапарат има по-малко замъгляване, предизвикано от нестабилност в снимането? Кой апарат може да снима на по-тъмно и в по-нестабилни ситуации?
Sony A7 има 24 MP матрица FF.
Pixel pitch (разстояние между пикселите) – 5.93  µm.
Relative pixel sizes (Размера на пиксела) – 35,16 µm².
Olympus E-M1 има 16 MP матрица, кроп фактор х2 (с 280% по-малко площ от FF Sony A7)
Pixel pitch (разстояние между пикселите) – 3,72 µm.
Relative pixel sizes (размер на пикселите) – 13,84 µm².
Motion blur е толкова по-голям, колкото по-малък е размерът на пикселите. Размерът на пиксела на Sony A7 е 150 % по-голям. Това означава, че ще можем да снимаме стабилно без замъгляване с 1.5 стъпки повече.
Положителните черти на Sony A7:
+ 1,5 стопа от големината на пиксела – пикселът е с 1,5 пъти по-голям.
+ 1,5 стопа от по-малкия шум на матрицата – ISO предимство.
+ 1,5 стопа от размера на матрицата (ако намалим файлът на Sony A7 до 16 MP ще имаме още 1,5 пъти по-малко шум.)
Общо Sony A7 има + 4,5 стопа.>
Какво се получава на практика, обаче?
Най-ниската скорост, с която можем да направим чиста снимка с Olympus E-M1 с пуснат IS е 1 секунда с 35 мм обектив. Както се вижда от теста тук: HANDHELD AT 1.6 SECONDS
Photography ©  Robin Wong ZD 7-14mm at 7 mm, ISO200, 1.6 sec, F9

Със Sony A7 най-ниската скорост с която можем да направим чиста снимка е 1/30, изхождайки от класическото правило, че минималната скорост, с която можем да заснемем снимка без размазване, е равна на фокусното разстояние на обектива – в случая Сони с 30 мм обектив.

С Olympus E-M1 можем да правим стабилни снимки с 5 стопа повече с IS:
1 s – Olympus E-M1
1/2 s
1/4 s
1/8 s
1/15 s
1/30 s – Sony A7
На практика предимството от 4,5 стопа на Sony е неизползваемо като цяло. Можем да използваме предимството на Sony A7 от ISO +1,5 стопаНо предимството от по-голямата матрица (+1,5 стопа) не е уместно да снимаме на по-голяма матрица, а после да намаляваме пикселите на снимката при копиране. Също така, предимството от големината на пиксела (+1,5 стопа) се ограничава до 1/30 от класическото правило за стабилност при снимане. И то все пак може да бъде използвано като запас от стабилност при скорости над 1/30.
Пояснение: Тук коментираме варианта със Sony FE 35mm F2.8 и 55 mm F2.8, защото зуум обективът Sony FE 24-70mm f/4 не е достатъчно качествен за Sony А7R и е много голям като размер (с което този обектив отпада от класацията), както се вижда ясно от официалните снимки, публикувани в сайта на Sony и коментирани от Steve Huffp A closer look at the Sony A7 and A7r official samples„. Практическият резултат е, че Olympus E-M1 има предимство с 3,5 стопа при скорости под 1/30 и предимство от 2 стопа при скорости над 1/30. Така с Olympus E-M1 ще можем да снимаме снимки на 3,5 пъти по-тъмно и те ще са ясни или да снимаме снимки с 2 пъти по-нестабилна ръка. Това е чисто предимство от 2 стопа за Olympus E-M1.
В този смисъл, motion blur при Olympus E-M1 е от 3,5 до 2 пъти по-малък. Едно сериозно предимство на Olympus E-M1. Защо ни е снимка с много мегапиксели, много детайли и отличен микро контраст, ако не е 100 % остра? За предпочитане е снимка с по-малко детайли, с по-малък микро контраст (който може да се вдигне малко във Photoshop), но с отлична острота.
Ако снимаме със Sony A7, можем да имаме по-малко разнообразни, но по-качествени снимки от тези, направени с Olympus E-M1. Ние трябва сами да решим кое е по-важно за нас – разнообразието от ситуации или максималното качество на принта? Но това качество ще си проличи в принтове по-големи от 60 см. До 60 см ще има разлика, но тя е малка и въпросът е „Тя заслужава ли си цената?”. Като имаме предвид, че снимката е преди всичко момент, композиция, светлина и настроение – не мисля че една супер остра фотография ще предизвика повече радост, освен само със самата си острота. Остротата също е радост и когато не можем да направим нещо по-съществено, само тя ще си остане. Отново идваме до класическото разбиране, че задапаратното устройство е най-важното!
Обобщение:  Не по-бърз от Olympus E-M1, но достатъчно бърз все пак… +/ По-добра ергономия от Fuji X-M2, но не по-добра от Olympus E-M1. + Отлично качество на изображението – детайли, микро контраст, острота и полутонове. По-добро от другите два фотоапарата в теста. + Добро качество на файла, не по-добро от това на Fuji X-M2 и по-добро от това на Olympus E-M1.  Няма широкоъгълен обектив, няма телеобектив, няма макро обектив. Няма IS (имидж стабилизация) в тялото. Извод: (към 6.11.2013) Sony A7/R е фотоапарат с „несменяема“ оптика, подобен на Fujifilm X100S, но на по-висока цена. Струва ли си? Вие преценете сами… Sony A7/R все още не е система. От трите обектива, двата 35/f2,8  мм и 50/f2,8 мм са добри, но зуум обективът 24-70mm f/4 не е достатъчно качествен и не може да захрани голямата матрица. На практика, Sony A7/R е фотоапарат с два нормални обектива на двойна цена без да предлага двойно по-високо качество на изображението от Olympus E-M1, а само малко по-високо, което е реално видимо в принтове над 60 см. Купете Sony A7/R, само ако искате да правите изложбени принтове над 60 см. Защото качеството на изображението и качеството на файла са по-добри от другите два апарата в теста.
_____________________________________________________________________________

Olympus OM-D E-M1

Ревю: Olympus OM-D E-M1 

_____________________________________________________________________________

olympus-om-d-e-m1

Най-добрата система!  Бърз автофокус!  Отлични обективи! • Добра ергономия!  Артефакти във файла

Olympus OM-D E-M1 е по-бърз от Nikon D600 – 0.26 сек (Imaging Resource) Вижте тук на практика.

Shutter lag
Силна светлина
0,14
0,09
Слаба светлина
не е тестван
1,20 сек
Старт – снимка
0,80 сек
0,80 сек
10,5 к/сек
9,9
не е тестван

(+) Положителни страни:

+ Най-бързият от досега сравнените – автофокус и обща бързина. + 10 кадъра в секунда – превъзхожда Sony A7 с 5 кадъра в секунда. + стабилизация на изображението до 1 сек. Прави качествено изображение. + Отлични обективи:+ Olympus M.Zuiko 12-40mm f/2.8 PRO – DxOMark Score – не е тестван още, но предполагам ще е висока оценката за зуум.   + Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm F1.8 – DxOMark Score – 27Olympus M. Zuiko Digital ED 45mm f1.8 – DxOMark Score – 23 Още няколко добри обектива:  Olympus M.ZUIKO DIGITAL 17mm f1.8 – DxOMark Score – 22 (равен на Carl Zeiss и по слаб от 12-40 mm f/2.8 – което го обезсмисля) Тези са много добри, но не по-добри от Carl Zeiss на Sony: Olympus M. Zuiko Digital ED 12mm f2.0 – DxOMark Score – 21 Sigma 60mm F2.8 DN A – DxOMark Score – 21 Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 60mm F2.8 Macro – DxOMark Score – 19 (-) Отрицателни страни по-малко детайли от Sony A7 по-малка матрица от Sony A7 по-голямо ниво на шум от Sony A7 по-голяма гъстота на пикселите от Sony A7 по малко качество на изображението за принтове над 70 см. На практика комплектът е: Olympus OM-D E-M1 Olympus M.Zuiko 12-40mm f/2.8 PRO (кит) Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 75mm F1.8 (портретен) Sigma 60mm F2.8 DN A (макро) Обобщение: + Бърз аутофокус и бърза обща реакция. Най-бързия от трите. + Отлична Ергономия на тялото. + По-добра оатрота и детайли от Fuji X-E2, много малка разлика със Sony A7 в принтове до 60 см. Повече артифакти във файла от Fuji X-E2 и Sony A7 но в допустимо ниво. Ревюта Olympus OMD E-M1: imaging-resource.com Olympus E-M1 review dpreview.com Olympus E-M1 review DXOmark.com Olympus E-M1 review cameralabs.com Olympus OMD EM1 (review-in-progress) pcmag.com Olympus E-M1 review Mingt Thein Olympus OM-D E-M1 review photoreview.com Olympus OM-D E-M1 review slrgear.com Olympus 12-40mm f/2.8 review imaging-resource.com Olympus 12-40mm f/2.8 – sample images  gizmodo.com Olympus OM-D E-M1 vs. Sony NEX-7

Алтернативни мнения: 
luminous-landscape.com Olympus OM-D E-M1

_____________________________________________________________________________

Olympus E-M1 vs. Sony A7/R vs. Fuji X-E2

Трите големи…“ сравнени от Steve Huffphoto и от Ник Чалдъка.

Фотоапарат
Fuji X-E2
Olimpus E-M1
Sony A7/R
ф. силна светлина
*0,16 cek.
0,14 сек.
*0.25 сек/
ф. слаба светлина
 
 1,20 сек.
/
Кадри в сек.
 
9,90 сек.
/
Старт – снимка
*1,6 sek.
0,80 сек.
*2,4 сек./
Динамичен обхват
 
12,70 Evs
/14.1 Evs
Цвета – дълбочина
 
23,00 bits
/25,6 bits
Наситеност (Sat.)
 
+7,4
/+9,9
Тон на лицето
 
+ топло
/+оранжево
Отенък (Hue)
 
4,25 Delta-C
/5,01
WB изкуствено
 
топъл
/топъл
WB естествено
 
ок
/+жълто
Експонация
 
+0.70 комп.
/+0.70
Резолюция
 
2400 линии
/3100
Качествено ISO
 
800 ISO
/2700
Острота
 
2400 lw/ph
/4000
Обективи
 
12-14/2.8
/28-70/4
Ергономия
 
6,00 оценка
/6
Файл – качество
 
5,50 оценка
/5,75
Качествен принт
 
100 см
/150 см.
Тегло
 
497 гр.
/465 гр.

Данните са от: Imaging resource и pcmag за Olimpus E-M1 dxomark.com ephotozine.com и pcmag за Sony A7/R и oт *ephotozine.com Очакваме скоро нови данни и заключителни коментари… ephotozine.com Sony A7 AF – 0.25 сек photoreview.com  Sony A7 AF – 0,1 – 0,15 сек pcmag Sony A7 AF – 0.05 – 0.7 sek pcmag Sony A7R AF – 0.02 – 0.9 sek Изводи: (към 6.11.2013)  1. Olympus е най-добрата система! Olympus OM-D E-M1 е победителят в тази конкуренция! Най-фотографското решение. Система за истински търсачи на фотографското изображение като такова. Хора, който не се увличат от временните моди и масовите мнения, имат собствен стил и правят фотография. Поздрави на Olympus! 2. Sony A7/R e най-добрият фотоапарат с 35/f2,8  твърд обектив! Очакваме от Sony японска мъдрост в действие. Дано не спрат производството на прохождащата система Alpha FF! Защото тя е бъдещето на фотографията! Поздрави на Sony за доброто начало и кураж да продължават все така! Интересни сравнения по темата: Dpreview.com Sony A7R vs. Olimpus E-M1 (предимствата на FF Sony!) Snapsort.com Fujifilm X-E2 vs. Olympus E-M1 Eyalg.com Fuji X-E2 vs. Olympus E-M1 vs. Sony A7 Jordan Steele Micro 4/3 vs a Full Frame Legend Mingt Thein Olympus E-M1 vs. Nikon D600

Какво би направила конкуренцията?

Fujifilm ще направи до 2014 – 2015 FF но навярно отново няма да му достига една идея острота на изображението. Сигурно и Olympus ще направят FF, но ще постигнат ли микро контраста на Sony-Zeiss…? Nikon или Canon навярно…? Да, може до 1-2 години да се появи нещо по-добро?! Но ние искаме да снимаме сега! Въпросът е не какво може да се появи, а какво има сега и кое от него да изберем – Micro Four third или FF? Добре е да погледнем принтовете на двете, за да си отговорим сами. Моето мнение е, че до 60 см принт разликата ще я има, но няма да бъде съществена за общото артистично и идейно възприемане на снимката. От там нататък разлика ще има в полза на FF.

Нужна ли е толкова голяма разделителна способност? За принт до 60 см отговорът е „Не”. Ще има една идея по-малко детайли с Olympus, но нашата система ще има повече творчески възможности, обективи и бързина. За принт над 70 см – „Да”. Тогава купуваме Sony. И в двата случая няма да съжаляваме. Ако можем да си позволим и двата варианта, ще е най-добре! Прекрасни са и двата!

_____________________________________________________________________________

Още няколко интересни фотоапарата

_____________________________________________________________________________

Panasonic Lumix GH3

Ревю: Panasonic Lumix DMC-GH3 DP – 79% рейтинг. Алтернатива на Olympus E-M1

Panasonic_GH3

 По-добра скорост на фокуса на тумно! • По-ясен визьор!  • По-ергономичен!   Малко по-голям

Shutter lag
Силна светлина
0,21 сек
0,22 сек
Слаба светлина
не е тестван
0,8 сек*
Старт – снимка
0,9 сек
1,0 сек
6 кадъра/сек
не е тестван
6 к/с

*pcmag.com

Сериозен конкурент на Olympus E-M1. След сравнение на живо се разбира че е по-добър в много отношения – ергономия, визьор, цена…

 

Olympus PEN E-P5

Ревю:  Olympus PEN E-P5 DP – 78% рейтинг.

Алтернатива на Olympus E-M1

pen5

• По-малък! Друг стил… • Една идея по-бавен  Една идея по слабо изображение

Shutter lag
Силна светлина
0.196 сек
0.175 сек
Слаба светлина
не е тестван
не е тестван
Старт – снимка
0,9 сек
1,0 сек
5-10 кадъра/сек
не е тестван
9 к/с

Един стилен фотоапарат със специфичен цвят и усещане на изображението. Подходящ за арт фотография, ако Ви допада стилът му.

Panasonic GX7

Ревю: Panasonic GX7  DP – 79% рейтинг. Алтернатива на Olympus E-M1

panasonic_gx7

 По-малък! Друг стил… • Една идея по-бавен  Една идея по слабо изображение

Shutter lag
Силна светлина
0.192 сек
0.175 сек
Слаба светлина
не е тестван
не е тестван
Старт – снимка
0,9 сек
1,10 сек
5-10 кадъра/сек
не е тестван
5,3-9 к/с
Друг стил, но отново авторски, който се различава от Olympus PEN EP5, но е с типичен за себе си цвят и усещане, с много творчески визьор. По-бавен от Olympus OM-D E-M1, но  малко по-малък и по-подходящ за снимки за спомен и арт.

Panasonic Lumix DMC-GM1

Ревю: Panasonic Lumix DMC-GM1 DP – 78% рейтинг. Малкия GX7!

 Panasonic_DMC-GM1

 GM1 204 гр с качество – близко до GX7 402 гр!  Автофокус – много бизко до GX7!  Една идея по-слабо изображение

Shutter lag
Силна светлина
не е тестван
0,20 сек
Слаба светлина
не е тестван
не е тестван
Старт – снимка
не е тестван
0,85 сек
5-10 кадъра/сек
не е тестван
5-10 к/с

Най-новият и най-малкият фотоапарат със системата Micro Four Thirds. Само 204 гр и малко по-малко от 10 см дължина. Със сменяема оптика и голям избор от обективи. Особено подходящ за постоянно носене с една палачинка в джоба, идеален за пътувания и за планински трекинг. Очаква се да е с качествено изображение, защото ползва матрицата на Panasonic GX7. _____________________________________________________________________________

Алтернативни фотоапарати с бъдеще

_____________________________________________________________________________

 

Ricoh GR

Ревю: Ricoh GR – 28 мм обектив. DP – 79% рейтинг.

ricoh-gr

Фотоапарата на бъдещето!

 По-голяма острота!  По-бавен автофокус
Само 16 MP, но с по-добро качество на изображението и с по-добър обектив от всички до тук разгледани. (DXO рейтинг – 21, DxOMark Sensor Scores – 78) По-добър от Olympus OM-D E-M1 (DxOMark Sensor Scores – 73). Nikon Coolpix A, който е в същия клас, е по-слаб и по-скъп, въпреки че на DxO му дават оценка 80. Цветът на Ricoh GR е неповторим. Специфичен чар на изображението, артистичен и със сравнително бърз фокус на светло и бавен на тъмно, но много интересен фотоапарат с твърд обектив 28 мм. Много по-ниска цена и само 245 гр. Много подходящ за фотография при пътувания, улична фотография и арт. Най-новата тенденция с голямо бъдеще са много качествени като изображение фотоапарати с несменяема оптика, без излишни настройки, опростени, по-евтини и леки. Три подобни фотоапарата с различни обективи са по-леки от един фотоапарат със сменяема оптика в подобен размер и клас, както е примерът със Sigma Merrill:

Sigma DP Merrill

Ревю: Sigma DP1 Merrill – 28 мм обектив

Ревю: Sigma DP2 Merrill – 50 мм обектив Ревю: Sigma DP3 Merrill – 75 мм обектив

2-merrill

Фотоапарата на бъдещето – 3!

 Още по-голяма острота!
 Още по-бавен автофокус
Sigma DP2 Merrill:
Фокусиране (shutter lag)
Силна светлина 0,3 сек
Слаба светлина 0,6 сек
3,6 кадъра в секунда
f/2,8 – 2492 линии
f/5,6 – 2940 линии
f/8 – 2716 линии

Изключително високо качество на изображението, но за съжаление много бавен фокус и други проблеми. Няма да го обсъждаме, но очакваме от Sigma подобрения и ще следим как се развиват нещата. Има още да се работи по този модел. Той е с бавен автофокус, но не се съмнявам, че този тип фотоапарати имат по-голямо бъдеще от големите DSLR фотоапарати, които вече си отиват. Моят съвет е продавайте тези морално остарели DSLR, купете си един малак, стилен и допадащ на характера Ви безогледален фотоапарат, докато цените на DSLR са все още добри. Безогледалният FF се задава, но все още е рано за него. Fuji, Olimpys, Sony – погледнете натам… Ако сте професионалисти, ще се наложи да носите тежко с Nikon и в по-лошия случай с Canon. Но професионализма винаги е бил по-ретрограден и ограничен. Любителите и свободните артисти са тези който правят новата фотография. Защото в думата „любител” се съдържа думата “любов” А както е казал Джон Ленън: “Всичко, от което се нуждаем, е любов”

На фокус и на късмет,

От Ник Чалдъка

   Списание © ФАР 2013

_____________________________________________________________________________ ИЗБОР НА ФОТОАПАРАТ – II ЧАСТ

Comments

  1. + струва си да споменете и най-голямата далавера на безоледалките – възможност да слагате култови стари обективи с прости преходници (само удължител без оптичен елемент)… Едни от най-добрите стари 50 мм на ф1.4 са ви към 150 лв…

    Здравейте!

Вашият коментар